На 07 и 08 ноември 2019 г. в Аула Магна на Ректората на СУ “Св. Климент Охридски” се проведе научно-практически форум “Креативност и иновации в образованието”. На форума присъстваха над 400 учители, директори, преподаватели, студенти, представители на изпълнителната и законодателната власт, на общини и на регионални управления на образованието и други. На събитието беше представен опитът на изследователи и практици от иновативни детски градини и училища в България, САЩ, Великобритания, Канада, Индия, Холандия, Китай и Норвегия. Водещ на форума бяха доц. дн Данаил Данов и доц. Д-р Лора Спиридонова. Информация от официалното откриване можете да намерите на: https://www.uni-sofia.bg/index.php/novini/novini_i_s_bitiya/nauchno_prakticheski_forum_kreativnost_i_inovacii_v_obrazovanieto
Две трети от запитаните учители, директори и родителите искат регламентиране на процедура за създаване на иновативни детски градини, сочат предварителните данни от проучване, стартирало на 1 ноември 2019 г., което е организирано от преподаватели, студенти от ФНОИ на СУ “Св. Климент Охридски” и професионалисти от MarketLinks. Приблизително 400 училища в цялата страна са иновативни, но такава възможност за детските градини все още не съществува. Предварителните данни от изследването за иновациите в предучилищното образованието можете да намерите на: https://drive.google.com/file/d/1W8_hK0rX3gjQLc_DH942Oe64hIXDhwhH/view?usp=sharing
Важна част от програмата бяха предварителните дискусии по работни групи. Участниците в тях формулираха предложения за това как да се улесни въвеждането на иновациите и да се насърчи креативността в детската градина, началното и средното училище. Работната група за предучилищно образование даде предложения за създаване на процедура за иновативни детски градини. Тези препоръки ще бъдат изпратени до Министерството на образованието и науката. (Подробна информация за предложенията на работните групи можете да намерите в края на този материал.)
Програмата на събитието включваше още представяне на опита на щата Южна Каролина - САЩ в политиките за креативност и иновации в образованието, както и въвеждането на Монтесори педагогиката в държавните училища - от страна на световноизвестния изследовател - проф. д-р Брук Кулкласур, директор на изследователския институт “Ралей” към университета “Фърман”. Отговори на въпроса “Има ли нужда образованието от ”нова вълна”?” даде образователният футурист от Великобритания - Грег Ботрил, автор на книгата “Може ли да отида и играя?” Тенденциите в норвежкото гимназиално образование представи Камила Милър, учител в Монтесори гимназия и член на Борда на директорите на Монтесори Европа. Специално място на форума бе отделено на реализирани и предстоящи иновативни педагогически практики в България, осъществявани от студенти и преподаватели на СУ.
Подробна програма на форума можете да намерите на: https://docs.google.com/document/d/1f1X_js3mazvVQWQMyvhbgvB0YGj7S9y2rJUBJ_uBbKA/edit?usp=sharing
Форумът се организира от преподаватели от Факултета по науки за образованието и изкуствата на СУ “Св. Климент Охридски”, както и от студенти, завършили програми за следдипломни квалификации в областта на Монтесори-педагогиката и медийно-дигиталната грамотност, предлагани вече четвърта година от най-старото висше учебно заведение у нас.
Две трети от запитаните учители, директори и родителите искат регламентиране на процедура за създаване на иновативни детски градини, сочат предварителните данни от проучване, стартирало на 1 ноември 2019 г., което е организирано от преподаватели, студенти от ФНОИ на СУ “Св. Климент Охридски” и професионалисти от MarketLinks. Приблизително 400 училища в цялата страна са иновативни, но такава възможност за детските градини все още не съществува. Предварителните данни от изследването за иновациите в предучилищното образованието можете да намерите на: https://drive.google.com/file/d/1W8_hK0rX3gjQLc_DH942Oe64hIXDhwhH/view?usp=sharing
Важна част от програмата бяха предварителните дискусии по работни групи. Участниците в тях формулираха предложения за това как да се улесни въвеждането на иновациите и да се насърчи креативността в детската градина, началното и средното училище. Работната група за предучилищно образование даде предложения за създаване на процедура за иновативни детски градини. Тези препоръки ще бъдат изпратени до Министерството на образованието и науката. (Подробна информация за предложенията на работните групи можете да намерите в края на този материал.)
Програмата на събитието включваше още представяне на опита на щата Южна Каролина - САЩ в политиките за креативност и иновации в образованието, както и въвеждането на Монтесори педагогиката в държавните училища - от страна на световноизвестния изследовател - проф. д-р Брук Кулкласур, директор на изследователския институт “Ралей” към университета “Фърман”. Отговори на въпроса “Има ли нужда образованието от ”нова вълна”?” даде образователният футурист от Великобритания - Грег Ботрил, автор на книгата “Може ли да отида и играя?” Тенденциите в норвежкото гимназиално образование представи Камила Милър, учител в Монтесори гимназия и член на Борда на директорите на Монтесори Европа. Специално място на форума бе отделено на реализирани и предстоящи иновативни педагогически практики в България, осъществявани от студенти и преподаватели на СУ.
Подробна програма на форума можете да намерите на: https://docs.google.com/document/d/1f1X_js3mazvVQWQMyvhbgvB0YGj7S9y2rJUBJ_uBbKA/edit?usp=sharing
Форумът се организира от преподаватели от Факултета по науки за образованието и изкуствата на СУ “Св. Климент Охридски”, както и от студенти, завършили програми за следдипломни квалификации в областта на Монтесори-педагогиката и медийно-дигиталната грамотност, предлагани вече четвърта година от най-старото висше учебно заведение у нас.
- Log in to post comments